Fnitterflickan

1. Jag är judinna och är bat mitzva, om jag säger mazel tov förstår ni kanske ungefär vad det är eftersom det är med i ungefär varenda amerikansk tv-serie och någon film eller två.
2. Jag har aldrig haft hål i tänderna
3. På min vänstra arm upp till armbågen ser man massa blodkärl och ådror igenom huden, så blev det när jag föddes, varken känns eller gör något.
4. När jag var liten typ fem, sex år var jag en kopia av Stina i Saltkråkan med brun kort page, gluggar och kisande ögon då jag log. Många frågade om det var jag som spela henne, jävligt logiskt där
5. När jag gick i femman började jag dyrka beatles genom en film vi fick se på musiken har jag för mig
6. Jag tycker opera är sjukt fint och underhållande, balett och klassiskt likaså
7. Innan jag fick tandställning hade jag 9 mm överbett, säg att man ska ha 1-2 mm mellan över- och underkäke. Jag drog ut två vuxentänder och hela proceduren tog 2 år och drygt två månader
8. Jag har alltid bott i samma bruna hus
9.När jag var liten var jag knäppt rädd för kor, speciellt när de råmade. synd eftersom "mitt land" (min mormors egentligen/min mammas barndomslandställe) är totalt omgivet av kor.
10.Jag vågade aldrig åka något farligare än nyckelpigan på gröna lund förrens en dag då jag kunde åka allt.

Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

I Haga, i Göteborg :)

2011-05-17 @ 16:14:17
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, nu kan jag allting om dig Hanna, yeah right?

Grymt med lite småfakta ju <3

2011-05-17 @ 18:17:03
URL: http://worldspin.blogg.se/
Postat av: Sofia i London

åh va fint att se ut som Stina :) älskade henne

2011-05-31 @ 03:38:24
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0