Happy Chrismukkah

Här kör vi en mångkulturell helg med både chanukka och jul. Så ekumeniskt va. Hur som helst ska jag nu däcka i min säng för att imorgon vakna på en av årets bästa mornar. Idag har jag varit en riktig husmor och bakat massormassor, skrattat högt och länge, klätt granen, markerat allt i tv-bilagan jag vill se fram till den 29:nde lyssnat på julmusik, beatles och håkan och upptäckt till min stora förvåning att min mor diggar honom, plirat på rim o.s.v.
NU: säng som sagt där jag ska somna till Love Actually - den film jag nog sett flest gånger.
Julpussar på er fina. Vi hörs eventuellt imorgon annars önskar jag er nu en förträfflig julafton 2lax11 hhihhiihhi.
/HANNI

Kommentarer
Postat av: Johanna

Saknar Love Actually-häng med dig <3

2011-12-24 @ 10:54:40
URL: http://worldspin.blogg.se/
Postat av: mikaela

god juler på dig själv!! hahah, nej ingen aning alltså. ;) vet inte hur spännande allt det där gamla var heller ;) so - no stress!



ååh, jobbigt - måste jag säga först! är aldrig kul! hmm, det jag kan börja med att säga är att tiden går sjukt fort, så otroligt mycket snabbare än man anar. och även fast det är hemskt jobbigt ibland, att inte ha personen i sin närhet får man försöka hitta andra personer och saker att ha i tankarna istället, som kan fylla ut tomrummet lite. börja titta på en tv-serie, eller vad som helst. det brukar inte vara lika jobbigt som man tror, för - tiden går verkligen sjukt fort. sen får man välja själv, vissa kanske tycker det känns bättre om man går runt och saknar den andra personen konstant, och tittar på bilder och filmer och minns personen. då känns det som man fortfarande är nära varandra, eller så känns det bäst att försöka ignorera saknaden, och koncentrera sig på allt annat i livet ett tag. det har funkat för mig.



1. hoho, den feta uppsatsen.... jag har ingen aning om jag ska vara ärlig, sjukt svårt att veta hur mycket lärarna faktiskt förväntar sig av en nu när man går i trean, väldigt mycket mer än det var i ettan iaf! så - vi får se!! men det kändes ändå helt ok, har man skrivit en 10 sidor lång uppsats på engelska där man analyserar en väpnad konflikt, kan det inte annat än iaf kännas lite coolt!!



2. projektarbetet har fått lida lite då vi har haft så mycket annat plugg - men vi ska ses på lovet och skriva tillsammans!! så det blir säkert bra ändååå!



3. ååh, du pratar ju med serie-junkien nummer uno här. jag älskar brittiska serier, då jag totalälskar england och allt som har med england att göra och där har vi ju en hel del favoriter.

- doctor who är ju alltid alltid nummer 1!! världens bästa serie. brittisk sci-fi. min framtida man, den fantastiske - david tennant har huvudrollen i säsong 2,3,4.

- merlin!! brittisk fantasy - med världens bästa colin morgan och bradley james.

- misfits är ju en klassiker som du kanske har sett, men också brittisk scifi/fantasy vet inte vad jag skulle klassa det som



sen för att ta lite icke brittiska serier där de inte säger cheers och blimey i varannan mening (sadface)



- fringe! sci-fi - äääälskar sci-fi! och fringe är best



- true blood, classic



- the big bang theory, roligast



sen har jag själv precis börjat se om desperate housewives vilket är väldigt kul för allt är väldigt annorlunda i jämförelse med hur det är nu för tiden, serien har 6 säsonger ute på tankafetast, så det är bara att tanka.



hmm! det var nog allt . hehhe :)



4. i julklapp har jag fått.. lite doctor who grejjer från carro och brandon (eller hans present har inte kommit hit från england än, men han antydde att det hade med det att göra), en flaska sangria av elin och något ytterligare jag ännu inte vet om, ett armband av min kusin, morgonrock!!, en tjocktröja i samma material som en mysväst jag har, en tröja från monki av min morbror, strumpor, foundation, en låda att förvara halsdukar och vantar till mitt rum, och shopping med min pappa, - sen köpte inte vi några julklappar till varandra riktigt i år för vi ska lägga våra pengar på att göra en resa i sommar istället! :) själv??



5. hm! mest skulle jag säga att jag köper second hand, myrorna vid rådmansgatan är alltid bäst. brukar för det mesta ha ganska med blandade kläder, jeans från cheap monday, skor från second hand i london, kanske linnea från cos och tjocktröja från second hand. jacka alltid second hand i princip. men, ja blandat.



woop - nu blev det ett långt svar :) have fun!!!

2011-12-25 @ 14:37:04
URL: http://yearsofmylife.blogg.se/
Postat av: Emma

Mina försök att klicka in här i tron om att du uppdaterat börjar bli ganska så hopplösa... För min skull? Puss bebbi

2011-12-29 @ 16:23:08
URL: http://emmawedeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0