Middag med de bästa och jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak

Att vakna upp i en litenliten lägenhet på Bondegatan som snarare känns som Paris med den perfekta inredningen, lagom detaljer ändå inte plottrig, i samma säng som den bästa killen man vet efter en kväll där klockan och yttre världen inte existerar. Där det är fyra munnar och åtta ögon, en box vitt, extremt god mat och skrattgitarrkaffetedjupaytligasamtalglöggdiskussionermacarons.
Dricka lite kaffe dra på sig kläder gå ut. Ut i den krispiga morgonen. Pigg och belåten trots lite sömn. Prata sommarplaner, prata om allt. Få boost. Konstatera hur mysigt det är i den andras sällskap, hur jävla bra den andra är. Går och går, upp till söders högsta höjder. Äta frukost på String. Dricka jasminete tillbaka i lägenheten. Hälsa på Sara på Bönor&Blad och bli glad för att hon är så himla bra. Säga hejdå till henne, traska norr ut. Köpa mysigaste fulsnygga vantar på Weekday i kräkfärg. Känna att jag har träffat min själsfrände.
Säga hejdå, åka till ett nästan tomt friskis och chillträna på en cross-maskin till Filip och Fredriks sommarprogram som aldrig blir gammalt. Komma hem, äta avokado. Duscha, göra lite franska. Ha tända ljus, lyssna på julmusik. Nu ska jag måla mina naglar svarta och bädda min säng med nya lakan.
Ja så ser en perfekt söndag ut. Och så har den elfte december tvåtusenelva sett ut än så länge.
Puss på er mina fina.
//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0