Beijing del 2

DAG 2 fortsättning

påväg in

just chillin'. kineser har ett helt annat sätt att vila benen än vi västerlänningar.


efter att vi skådat os-stadion och det imponerande journalisthotellet åkte vi till en av Pekings kanske kändaste platser; Förbjudna staden.
kinesiska barn är generellt bortskämda och får all uppmärksamhet av sina föräldrar då de i 99 av 100 fall är ensambarn pga enbarnspolitiken. detta syntes väldigt tydligt.
så himla stort och pampigt
väl ute ur förbjudna staden möttes jag av den kanske maffigaste känslan någonsin framför mig såg jag
när jag vände på mig såg jag
och det var ungefär lika coolt som det ser ut. Som att gå runt i so-boken typ.
ingång/utgång till förbjudna staden
nationalmuséet
vakt
solnedgång utanför hotellfönstret efter lite powernap
efter middagen gick vi på pekingopera på hotellet, här satt de och sminkade sig utanför
vi blev serverade te på ett mycket intressant sätt
Operan var speciell, men rätt rolig. Ibland somande man lite.
Dag 2 slut och nu kommer det inte ta lika lång tid till dag tre som det gjorde innan det här inlägget kom.

Kommentarer
Postat av: hanna

Wawawawawa vare cooool? du måste berätta, jag åker ju dit snart!!! var du på silkmarket? och vad bör man INTE äta?

2011-04-05 @ 21:06:13
URL: http://buffalo.webblogg.se/
Postat av: hanna

men.... nu försvann min kommentar hmmmmm. jaja.

skrev typ såhär: waawawawawa var det cooool? du måste berätta, jag ska ju också dit snart!! Var du på silkmarket? Och vad bör man INTE äta? Vet du om man kan få tag i Dr Martens kopior hehehe?

2011-04-05 @ 21:09:27
URL: http://buffalo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0