Röd kaffekanna

Idag har jag varit hemma hos min farmor och farfar och hjälpt min farmor med pynt och pyssel till hennes födelsedag som infaller på juldagen. Samtidigt får jag lyssna på massa historier, varifrån saker och ting kommer, hur min pappa och hans syskon var när de var små och hur saker ligger till här i världen idag. Skvaller. I min farmor och farfars hus har tiden stått stilla. Överallt finns massa med saker, gamla som nya. Inget slängs. Aldrig. Och jag tycker så himla mycket om dom att det gör ont att tänka bara något år framåt. Hur som helst hittade jag idag när jag var där en kaffekanna som jag velat ha så länge, ovetandes att min farmor och farfar hade en som de inte använde, min mormor har en likadan i småland och varje sommar tänker jag att den en dag måste bli min. Och självklart fick jag ta den med mig hem. Det här är min första givna pryl i mitt framtida hem.
Allt för nu då.
Puss/H

Kommentarer
Postat av: sara

Ååååh vafin!!!

2011-12-22 @ 15:40:51
URL: http://vardagaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0