En liten lista på en liten tisdag

Jag längtar efter: Fredag då jag ska gå på operan med min mamma och lördag då jag och mina bästa jarlaplanare ska ha middagåmys. Sen någon att trycka sina läppar mot har jag väl aldrig inte längtat efter. Tala inte ens om jullovet.
finaste taket jag vet
Jag är ledsen över: att jag inte skriver dagbok så att jag inte kommer minnas den här tiden så klart som jag tror att jag kommer om bara ett par veckor, månader, år. Men just ledsen är jag sällan så den har var lite bitig. Att min gosiga bildlärare kommer resa bort och att måleridelen av bildochform-kursen snart är asvlutad.
Jag äter helst: Allt som innefattar chèvre och fikonmarmelad. Avokadomackor är nog en livsnödvändighet det med.
Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: jullovet, att det är början på att jag ska klara mig utan henrik för länge
Det finaste jag vet är: när folk som inte känner mig ler åt mig ändå, mornar då man vaknar med ett leende på läpparna och känner "det här blir en najs dag". Brasor, famnar, kloka människor och lättnadskänslan.
Jag läser: Dessvärre ingen bok på riktigt just nu men är några sidor in i Filip och Fredriks Tårtgeneralen.
Jag är galet stressad över: min samhällsanalys. Fast det där med stress känns plötsligt väldigt överskattat så fomuleringen borde vara "borde jag vara galet stressad över".
Jag lyssnar helst på: Sveriges Radios Sommarprogram i P1, sen kan allt skifta mellan Ted Gärdestad och Hoffmaestro. Allt beror på omständigheterna. Men känner man mig vet man ju såklart att jag inte sviker Håkan i första taget.
Jag drömmer om: en period av livet spenderat i New York, intellektuella snygga män och ett liv där jag kan leva ekonomiskt oberoende. Dock ser jag en stor charm med att behöva hushålla pengar.
Jag blir nostalgisk av: Min högstadieklass, bilder från förr och låtar som den här.

Kommentarer
Postat av: Sara

haha jag håller typ med dig om allt det där! Någon gång ska du och jag strosa runt på operan, va kulturella och imponera på gamla farbröder och tanter!

2011-12-08 @ 16:50:27
URL: http://vardagaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0