I mitt huvud

Jag har under hela vintern varken längtat bort eller till sommaren särskilt mycket alls, framförallt inte känt efter, tycker lite att det blir sommar när det blir, men nu de senaste dagarna har det slagit mig som en snärt. I kombination av att jag lyssnade på Eva Gabrielssons(fru till Stieg Larsson, alltså mannen bakom milleniumtrilogin. Alltså är hon fru till han som skrev Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes, hoppas ni vet nu, för det är super) sommarprogram där hon pratar om bl.a. skrivande, kökssoffor och stillhet i sommarhus och att jag idag med constance gick på sightseeing på googles gatuvyer hem till varandra (där alla bilder är tagna på sommaren när stockholm, bromma är som vackrast och man vill bara teleportera sig omedelbart) fick mig att längta lite sådär desperat mycket inte bara efter just en grej som tidigare.
Jag har sedan måndag morgon (okej det var igår, men) nästan bara gått runt och tänkt på att få skriva fritt. I en kökssoffa. Är förövrigt i en skrivperiod, inte för att jag är extra tyngd eller så mest bara äntligen kommit till det stadie då jag har sug efter dagboken och inte säger åt mig själv att skriva (vilket äger fett <-- såhär uttrycker man sig bäst) Så nu vill jag bara skriva mest hela tiden. Hur som helst gick jag i dag in i mitt album från förra sommaren från småland för att bara kika lite på soffan, dog några gånger om.
En annan grej mina tankar vill vandra till konstant är att få simma här
Sen så finns det etthundra saker till men det tar jag en annan dag om det känns angeläget. Det här var angeläget.
Glömde nästan att jag har saker jag borde göra. Skönt. Men nu ska jag i alla fall låtsas att jag gör dem.
Puss

Kommentarer
Postat av: Sonya

Åh sommar!! Vill att det ska vara juni nu.

2012-03-27 @ 21:32:14
URL: http://sonyaf.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fjärde bilden är grym Hanna! :D

2012-03-27 @ 21:37:41
URL: http://worldspin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0