Tre dagar i detalj. Eller nåt.

Mina veckor och helger är så fina så. Sålänge inte plugg kommer emellan. Helgen 21-23 oktober i mitt sextonåriga liv har sett ut såhär: Fredagen innehöll ett ganska omfattande besök på södra latin med samling, "kaffiz", äcklig mat i deras konstigt formade matsal, hänga nere i yrkesmusikernas musik/datasal, säga hej till fina personer-bli rädd för storleken på skolan o.s.v. Finfin är skolan, känner mig mycket hemma där. Samtidigt ör den så stor och ganska opersonlig, lite tvistas det där. Jag är mycket nöjd med valet jag gjort ändå börjar man ju såklart leka med bilden i huvudet hur det blivit om jag börjat där. Om det undgått någon var södra skolan jag enbart kunde tänka mig att gå på tills samma dag jag gick på vrg jarlaplans öppna hus ägde rum. Å andra sidan var jag inte speciellt lockad av den då ens, hur det sen blev så är en annan historia.
Anyway, jag lämnade söder efter ett besök på glitter där jag köpte mig silverringar som nu pryder mina öron, för att ta mig till min skola och titta på lite samling och sen ha en samhällskunskapslektion. Gick en kort promenad med Henrik efter skolan för att sedan åka väster ut och vara barnvakt till dom finaste barnen, såg på . Trots att jag mådde jättekonstigt med hjärtklappning(ja, jag satt stilla i två timmar typ och mitt hjärt klapprade som om jag sprungit mil) begav jag mig  HÄR UPPTÄCKTE JAG ATT JAG REDAN BLOGGAT OM DET SENAST NÄMNDA SÅ NU HOPPAR VI TILL LÖRDAG.
Här hände det iförsig inte mycket. Jag var på ett perfekt mys-glad-goshumör efter kvällen om inte natten innan. Den innehöll väl mest fotbolls- och skrattprat med min storebror och facebook. Spikade upp de sista vita plupparna på min karta (ni ska få se snart), blev hjälpt at byta örhängen av mamma och begav mig sedan till Skanstull för att se Philippas underbara lägenhet och gå en promenad där vi diskuterade peruker, hur fina killar är i fluga, hår och mycket mer. Efter att vi gjort oss i ordning mötte vi upp moa och molly och for till emelie som fyllde år. Där dansade vi till nostalgisk musik, åt tårta, satt i stora vidöppna fönster andades höst och fantiserade om den franska mannen i lägenheten på andra sidan gatan. Med ett fast grepp om trefemman diskuterades kent och håkan.
Idag var jag en riktig hurtbulle och var i gamla stan redan vid tio med michelle för att förbereda vår historiaredovisning, det följdes utav mitt första yogapass någonsin. Jag blev lite frälst, har känt mig samlad hela dagen på nåt bra vis. Jag har oclså hänt lite på söder med moa, philippa och sara. Sen blev det IKEA.
Gud vad mycket bättre det här hade blivit med bilder kan man ju tänka, och ja det är jag den förste att hålla med om. Men oj vad jag är bra som bloggar så utförligt, och visst lovade jag inlägg igår. Haha så här kom det. Om ni orkar läsa är väl en annan fråga.
Nu ska jag fixa lite för imorgon och sedan blir det sängbäng.
PUSSHEJ
//HANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0